תשישות נפש

תשישות נפש מוגדרת בספרות המקצועית כמצב בו יש בעיות תפקודיות שונות אשר מונעות מהמטופל לבצע פעולות בסיסיות. בעיות אלו נובעות כתוצאה מפגיעה מוחית. בדרך כלל מי שנאלץ להתמודד עם תשישות נפש הם אנשים מבוגרים, לרוב כאלה אשר יש להם מחלות כמו דמנציה או אלצהיימר. כמו כן אנשים שיש להם פגיעות קוגניטיביות נאלצים להתמודד עם מצב זה.

אדם מאובחן תשוש נפש, כשמתברר שהוא מתמודד עם בעיות זיכרון, בעיות התמצאות, קושי בקבלת החלטות, שיפוט לא נכון במרחב החברתי, וכן הפרעות כמו שינה, אכילה, וחוסר יכולת לשלוט ביציאות ובהיגיינה. לעיתים תשישות נפש משתלבת גם עם בהפרעות התנהגות, למשל דיכאון, רגזנות, עצבים, חוסר שקט, תוקפנות ועוד.

אבחון של תשישות נפש נעשה על ידי פסיכוגריאטר, כלומר פסיכיאטר גריאטרי וצוות מורחב של מטפלים ורופאים. האבחון נעשה על ידי שורה של מבחנים עם שאלות בסיסיות ופשוטות, שאלונים מורכבים יותר של תפיסות זמן ומקום, שאלונים שבודקים את הזיכרון, ובמידה ואכן אובחן המטופל כמי שמתמודד עם תשישות נפש, אז ייערכו גם בדיקות בשביל להבין עד כמה היא חמורה בשביל לדעת כיצד לטפל בה.

כשאנחנו מדברים על תשישות נפש חשוב להבין שמדובר במצב בלתי הפיך, לא מדובר במחלה שיש לה פתרון, תרופה שיכולה לרפא, אלא מדובר במצב שיכול רק להחמיר עם הזמן. בשביל שזה לא יקרה באופן מהיר, יש לבדוק כיצד ניתן לעכב את התהליכים ולהקל על המטופל. לשם כך בדיוק מטופלים רבים עושים ביטוח סיעודי. זאת בשביל שביום מן הימים הם יוכלו לפדות את הפוליסה ולקבל טיפול הולם. הטיפול יכול להתבצע דרך חברת הביטוח או קופת חולים והוא יכול להתבצע באופן פרטי באמצעות כספי הביטוח. לכן כשאדם הופך להיות תשוש נפש, יש לבחון כיצד אפשר לממש את פוליסת הביטוח על מנת שיהיה לממן את הטיפול בו. מדובר על טיפול של מטפל פרטי בבית או במקרים קיצוניים, מעבר לבית אבות או פתרונות דיור אחרים עבור תשושי נפש. מדובר בהוצאה כספית לא קטנה, שלמרבית האנשים ללא כספי ביטוח יהיה קשה לעמוד בה.

אם אתם זקוקים לעורך דין אשר יעזור לכם בתביעת ביטוח במקרה של תשישות נפש, אתם מוזמנים לפנות אלי עוד היום. שמי גלעד רמתי ואני עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח עבור אנשים מבוגרים. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון, נקבע פגישה ונתחיל בתהליך של הגשת תביעת הכספים שמגיעים לכם מחברת הביטוח.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

תביעת ביטוח

סגירת תפריט
דילוג לתוכן