תביעת ביטוח

לא פעם פונים אנשים אל חברות ביטוח בשביל למשש את הזכויות שלהם בעקבות מקרים מסוימים, החל מתאונות דרכים, פגיעות ברכוש ובנפש, ומקרים אחרים. אך אז הם מגלים שחלה התיישנות תביעת ביטוח וכך למעשה הם מפסידים את הזכות שלהם לקבל את כספם.

חברות ביטוח, מן הסתם, מעדיפות להגיע לשלב בו התביעה מתיישנת על מנת שהן יוכלו להימנע מתשלום הסף שמגיע למבוטחים שלהם. בית המשפט העליון אף קבע בפסיקה אשר עוררה סערה, שמועד ההתיישנות על תביעה חל שלוש שנים ממועד המקרה (זאת להבדיל מתקופת זמן ההתיישנות בתביעות אחרות, שם אורך התקופה היא 7 שנים). אך האמת היא שחברות הביטוח הרחיבו את הפסיקה למרות שלא זו היתה כוונת השופטים. הפסיקה לגבי שלוש שנים, התייחסה רק במקרה של תביעת ביטוח בתאונות אישיות, לעומת זאת במקרים של ביטוחים אחרים, כגון סיעוד, בריאות, נכות ועוד, אין הדין כדין במקרה של תאונה אישית. מה עוד שעל פי החוק, בשביל לעצור את תקופת ההתיישנות, מספיק לנהל מו"מ עם חברת הביטוח בעל פה או בכתב, ואז ההתיישנות נעצרת או נמחקת.

מדוע זה חשוב להילחם במצבים של התיישנות תביעת ביטוח? יש לכך כמה סיבות, ראשית, אנחנו הלקוחות של חברת ביטוח ואנחנו משלמים להן את הכסף שלנו באמצעות פרמיות בפוליסות השונות. אין זה סביר שאנחנו נשלם כל חיינו ואז ברגע שנצטרך את הכסף, תחול התיישנות על התביעה שלנו. שנית, במקרים רבים, כפי שהצגנו כעת, מדובר על סיטואציות מאוד לא פשוטות , שגורם הזמן בהן הוא מהותי, אם חברת הביטוח מושכת את זמן ההתדיינות או לחילופין, המבוטח לא יכול לפנות, מסיבות שונות, באופן מיידי בשביל לממש את הפוליסה שלו, אז במקרה של התיישנות הוא יפסיד את הזכות לקבל את כספו וזה יכול להשפיע באופן קיצוני על אופי הטיפול שהוא יקבל והיכולות שלו לממן אותו.

התיישנות תביעות ביטוח הן דבר טבעי והגיוני, הרי לא סביר שחברת ביטוח תצטרך להתעסק בתביעות מלפני עשר או עשרים שנה, אך מצד שני על המובטחים לדאוג שהחברות ישלמו להם את מה שהן חייבות.

לשם כך אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר. שמי גלעד רמתי ואני עודך דין שמתמחה בתביעת ביטוח במקרים שונים וכן בתביעת התיישנות ביטוח. אתם מוזמנים ליצור איתי קשר עוד היום ואני אשמח לעמוד לצידכם בכל עת על מת שתקבלו את מה שמגיע לכם כחוק.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

תביעה לגמלת סיעוד

סגירת תפריט
דילוג לתוכן