תביעה לגמלת סיעוד

כל אדם צעיר לא חושב על זה שיום אחד הוא יזדקק לגמלת סיעוד, הוא לא חושב שיגיע היום בו יצטרך להיעזר בשירותיו של מטפל או בשירותים אחרים על מנת שיוכל לתפקד בצורה רגילה. אך מי שכן חושב על זה, דואג שיהיה לו ביטוח סיעודי על מנת שהוא יכול לפדות אותו בשביל לקבל גמלת סיעוד.

תביעה לגמלת סיעוד ניתן להגיש לשני גורמים, כל אזרח יכול להגיש תביעה שכזו לביטוח לאומי, במטרה שהמוסד יעניק לו גמלה אשר תאפשר לו לתפקד באופן יומיומי וכן הוא יכול להגיש תביעה לגמלת סיעוד לחברת הביטוח בה יש לו פוליסת ביטוח סיעודי. ישראלים רבים בוחרים שלא להסתמך רק על ביטוח לאומי והם דואגים לעצמם גם לביטוח סיעודי פרטי שיעזור להם בעת זקנה.

לפי החוק מי שיכול להגיש תביעה לגמלת סיעוד מביטוח לאומי, הוא כל מי שתושב הארץ, הגיע לגיל פרישה, אינו מקבל קצבאות ממקורות אחרים בחוק, והוא עומד במבחני ההכנסות. בין היתר ייבחן האם הוא צריך לקבל עזרה וטיפול, לשם כך ייערך לו מבחן הערכת תלות אחות של ביטוח לאומי והערכה פסיכיאטרית. במידה ונקבע שאכן הוא זקוק לעזרה בטיפול, הוא יקבל גמלת סיעוד, במידה ולא הבקשה תידחה ואז  הוא יוכל להגיש ערעור. לשם כל התהליך רצוי להצטייד בעורך דין סיעוד שיודע כיצד לעבוד מול ביטוח לאומי, כיצד להכין את המסמכים, להכין את המטופל לבדיקות השונות וכן ידע לערער על התשובה במידה והיא שלילית.

חשוב להבהיר, ניתן המיר את גמלת הסיעוד בתוכנית טיפול שכוללת מגוון פריטים, כגון, השתתפות במימון עובד זר או מטפל ישראלי בבית, התקנת לחצן מצוקה, ביקור יום במרכז לקשיש וכן בקבלת מוצרי ספיגה. הכל תלוי בתנאים ובצרכים של המטופל.

אנשים רבים שמגישים תביעה לגמלת סיעוד זקוקים לזה, הם לא יכולים להסתדר בלי גמלה זו. עם זאת ביטוח לאומי יצר מנגנון שלא מקל בהכרח על אנשים לקבל גמלה זו, לכן יש צורך להיעזר באנשי מקצוע כמו עורך דין סיעוד בשביל לעמוד מול מקבלי ההחלטות בנושא ולקבל את הגמלה.

אם גם אתם מחפשים עורך דין שמתמחה בנושא, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר. שמי גלעד רמתי, אני עו"ד ואני מתמחה בנושא. אתם יכולים ליצור איתי קשר בטלפון או דרך האתר, ואשמח לענות לכם על שאלה וכן לייצג אתכם מול חברת הביטוח או מול ביטוח לאומי בשביל לעזור לכם לקבל גמלת סיעוד.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

תשוש נפש​

סגירת תפריט
דילוג לתוכן