טופס מידע רפואי סיעודי

בשביל להגיש תביעת ביטוח סיעודי יש להגיש טופס מידע רפואי סיעודי. מדובר בטופס של משרד הבריאות אותו על רופא למלא ובו לציין את כל פרטיו של המבוטח, מצבו הרפואי והסיעודי.

בין היתר כולל הטופס פרטי מידע לזיהוי של המטופל ובד ובד מידע רפואי אותו ממלא הרופא לאחר שהוא בדק היטב את המבוטח. על הרופא לבצע בדיקות פיזיות ואחרות למבוטח בשביל שיוכל לבחון כיצד הוא מתפקד ואילו מחלות או מאפיינים אחרים יש לו.

טופס מידע רפואי סיעודי כולל גם מידע על התרופות שנוטל המבוטח, אשפוזים וניתוחים שהוא עבר, טיפולים מיוחדים שהוא עבר ועובר, מה המצב התפקודי שלו על פי מבחנים שונים, האם הוא עצמאי, זקוק לסיוע קל, עזרה חלקית או עזרה מלאה. המבחנים כוללים ניידות, אכילה ושתייה, הלבשה, רחצה, מבחני התנהגות ותקשורת וכן אומדן אודות מצבו הפיזי, למשל מצב העור, פצעי לחץ, ראיה, שמיעה ועוד. לסיום תיבחן השאלה האם עליו להיעזר במכשירים ואבירים שונים.

עבור תביעת ביטוח סיעודי יש למלא את הטופס במלואו ובנוסף על הרופא לרשום את ההתרשמות שלו מהמטופל, התרשמות זו תשמש את חברת הביטוח או את ביטוח לאומי בשביל לקבוע האם המטופל זכאי לקבל גמלת סיעוד וכן לקבל את כספי הביטוח שלו.

לבדיקה מוטב שהמטופל יגיע עם אדם נוסף, זאת במידה ואין הוא יכול לבצע אותה בעצמו או במידה והוא זקוק לעזרה כלשהי. חשוב להבהיר, טופס מידע רפואי סיעודי הוא טופס חסוי ותוצאות הבדיקות לא יכולות לעבור לאיש מלבד חברת הביטוח או מוסד לביטוח סיעודי באישור כמובן.

לשם תביעות ביטוח סיעודי, מלבד טופס זה, יש להגיש גם טופס פניה לסידור מוסדי, צילום תעודת זהות, מכתב סיכום רפואי, דו"ח סוציאלי למתן שירותים ובמידה והמטופל איננו כשיר מבחינה שיפוטית, אזי שיש להגיש מסמך ייפוי כוח. על מנת להשלים את התמונה ולהקל על חברת הביטוח, מוטב להיעזר גם במסמכים רפואיים נוספים אשר יוכיחו את מצבו הרפואי.

לשם כך מומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר מתמחה בתביעת ביטוח סיעודי אשר ידע לומר אילו מסמכים צריך להגיש ומתי.

עו"ד כזה הוא גלעד רמתי, עו"ד תביעות ביטוח סיעודי אשר מכיר לעומק את התחום וידע לעזור לכם אילו מסמכים להגיש, כיצד ומתי למלא טופס מידע רפואי סיעודי, וכיצד להגיש עוד מסמכים רפואיים אחרים. אתם מוזמנים ליצור עמו קשר והוא ידאג לעזור לכם בהקדם.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

התיישנות תביעת ביטוח

סגירת תפריט
דילוג לתוכן