התיישנות תביעת ביטוח

אחד המושגים הבעייתיים בעולם המשפט הוא מושג התיישנות. מושג זה נועד להגביל את תקופת הזמן ממועד האירוע שסביבו נידונה התביעה ועד המועד לפיו מותר להגיש את התביעה. בדרך כלל מדובר על תהליך שנמשך מספר שנים, ברוב המקרים מדובר על התיישנות במשך 7 שנים אלא אם כן מדובר על מקרקעין ואז מדובר על 15 שנה ואף יותר.

התיישנות תביעת ביטוח לעומת זאת נמשכת רק שלוש שנים. הן במקרים של תביעות ביטוח המתייחסות לרכוש, ביטוח חיים ותאונות אישיות. לעומת זאת במקרה של תביעות ביטוח נכות מחלה או תאונה, מדובר על שלוש שנים מהיום בו מותר לתבוע את תגמולי הביטוח על פי הפוליסה. הסיבה שזה שונה במקרה זה היא שאצל כל לקוח זה אחרת.

התיישנות תביעת ביטוח היא עניין בעייתי שכן הרבה פעמים לקוחות לא מודעים לעובדה שחלה התיישנות וכן עד מתי. הרבה פעמים הם גם לא יודעים את כל הזכויות שלהם ועל כן הם לא יודעים שמותר להם לתבוע אותן, עד שהם מגלים זאת הם עלולים לעבור את תקופת ההתיישנות.

התיישנות של תביעות ביטוח גורמות לא פעם נזקים כבדים למבוטחים, מאחר ובמקום לממש את הפוליסה שבידיהם הם נאלצים לנסות להגיע לפשרה עם חברת הביטוח שתסכים לוותר על תקופה זו, דבר שמרבית החברות לא עושות וגם לא מחויבות לעשות. מה שכן חשוב לציין שעל פי התקנות, חברות הביטוח מחויבות לשלוח חוזר מיוחד עם הבלטה אודות תקופת ההתיישנות, כך הלקוח מודע לעצם העובדה שקיים מקרה של התיישנות תביעות ביטוח.

מה עושים במקרה של התיישנות ביטוח? ניתן לקבוע שכל עוד המקרה נמצא בהתדיינות בין הצדדים הרי שלא חלה תקופת התיישנות וכמו כן לעיתים חברות הביטוח מסכימות שכל עוד העניין נידון בין הצדדים תקופת ההתיישנות לא תיכנס לתוקף.

בכל מקרה מומלץ מאוד שאם מבקשים לבחון את הרעיון של התיישנות תביעת ביטוח, להתייעץ עם עורך דין לפני כן ואף לבקש מעו"ד ביטוח לייצג אותנו בנושא מול חברת הביטוח, כך לא ננהל את המו"מ בעצמנו אלא דרכו.

לשם כך אנחנו רוצים להמליץ לכם על עו"ד גלעד רמתי, מעורכי הדין הטובים ביותר בתחום של תביעות ביטוח. עו"ד רמתי ישמח לעזור לכם במקרים של התיישנות של תביעות ביטוח. אתם מוזמנים ליצור עמו קשר עוד היום והוא יעמוד לרשותכם בכל עת ובכל עניין.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

תשישות נפש

סגירת תפריט
דילוג לתוכן